IATF 16949:2016

IATF 16949:2016 არის ხარისხის მართვის სისტემის საერთაშორისო სტანდარტი, განსაკუთრებით საავტომობილო ინდუსტრიისთვის.
◾️ სადაც IATF-16949 ნიშნავს Automotive OMS სტანდარტს,2016- გამოქვეყნებულ თარიღს.
◾️ სტანდარტი გამოიყენება ყველა საავტომობილო ინდუსტრიისთვის, მასშტაბის მიუხედავად.
◾️ ISO TS 16949-ის პირველი გამოცემა გამოიცა 1999 წელს საერთაშორისო საავტომობილო სამუშაო ჯგუფის (IATF) მიერ.
◾️ ISO 9001:2015 არის ხარისხის მართვის სისტემის ფუნდამენტური მოთხოვნა. 
◾️ IATF 16949 მოიცავს ISO 9001-ს და დამატებით საავტომობილო ინდუსტრიის სპეციფიკურ მოთხოვნებს.
◾️ ეს სტანდარტი შემუშავდა და ფუნქციონირებდა საერთაშორისო საავტომობილო სამუშაო ჯგუფის მიერ.
◾️ ამ სტანდარტმა შექმნა მსოფლიოში საავტომობილო ინდუსტრიის მიწოდების ჯაჭვის შეფასებისა და სერტიფიცირების საერთო პლატფორმა.
◾️ უახლესი ავტომობილების QMS სტანდარტი 16949:2016, განახლებულია სერტიფიცირების ორგანოების, აუდიტორების, მომწოდებლებისა და OEM-ების გამოხმაურების საფუძველზე.
◾️ ეს სტანდარტი ადვილად ინტეგრირდება ISO-ს სხვა სტანდარტებთან, როგორიცაა 14001, 45001 და ა.შ.
◾️ ამ სტანდარტის მთავარი აქცენტი არის სისტემის შემუშავება, რომელიც ხაზს უსვამს მუდმივ გაუმჯობესებას, დეფექტების,ცვალებადობისა და ნარჩნების პრევენციას მიწოდების ჯაჭვში.
◾️ ეს სტანდარტი ასევე მოიცავს მომხმარებლის სპეციფიკურ მოთხოვნების სტანდარტს (CS).
◾️ ეს სტანდარტი სრულად შეესაბამება IS 9001:2015-ს.

რას ნიშნავს IATF?
◾️ IATF არის ავტომობილების მწარმოებლებისა და მათი შესაბამისი სავაჭრო ასოციაციების ჯგუფი.
◾️ მათ ერთად შექმნეს ჯგუფი, რათა უზრუნველყონ გაუმჯობესებული ხარისხის პროდუქცია ავტომობილების მომხმარებლებისთვის, მთელს მსოფლიოში.
◾️lATF-ის სრული სახელია International Automotive Task Force, რომლის წევრები არიან Daimler AG, Ford Motor Company, BMW Group, Daimler AG, General Motors Company, PSA Group, Renault, Volkswagen AG და ა.შ.

IATF 16949-ის ისტორია
◾️ ISO/TS 16949-ის პირველი გამოცემა გამოიცა 1999 წელს საერთაშორისო საავტომობილო სამუშაო ჯგუფის მიერ.
◾️ ამ სტანდარტმა შექმნა მსოფლიოში საავტომობილო ინდუსტრიის მიწოდების ჯაჭვის შეფასებისა და სერტიფიცირების საერთო პლატფორმა.
◾️ მეორე გამოცემა გამოიცა 2002 წელს,ხოლო მესამე გამოცემა 2009 წელს.
◾️ ISO/TS 16949:2009-ის მესამე გამოცემა ჩანაცვლდა lATF-16949:2016-ით (პირველი გამოცემა).
◾️ უახლესი Automotive OMS-ის სტანდარტი 16949:2016 განახლებულია სერტიფიცირების ორგანოების, აუდიტორების, მომწოდებლებისა და OEM-ების გამოხმაურების საფუძველზე.
◾️ ეს სტანდარტი ადვილად ინტეგრირდება ISO-ს სხვა სტანდარტებთან, როგორიცაა 9001, 14001, 45001 და ა.შ. - ეტაპები მოცემულია ქვემოთ.

IATF 16949:2016-ის ძირითადი ცვლილებები
◾️ OEM-ის მომხმარებელთა სპეციფიკური მოთხოვნების (CSR) დამატება ორგანიზაციის OMS-თან.
◾️ უსაფრთხოებასთან დაკავშირებული ნაწილებისა და პროცესების მიმართ მოთხოვნა
◾️ საგარანტიო მენეჯმენტის პროცესის მოთხოვნა, როგორც პრობლემის აღმოფხვრა
◾️ ფოკუსირება კორპორატიულ პასუხისმგებლობაზე 
◾️ დეტალური ახსნა მომწოდებლის მენეჯმენტისა და განვითარების მოთხოვნების შესახებ
◾️ ახალი პუნქტის სტრუქტურის დანერგვა, როგორც დანართი SL -მაღალი დონის სტრუქტურა, რომელიც ამატებს პროცესის შესაბამისობას სხვა ISO სტანდარტებთან.
◾️ პროდუქტის მიკვლევადობის გაუმჯობესება და უახლესი მარეგულირებელი მოთხოვნებზე ხაზგასმა

IATF 16949:2016 ფოკუსირებულია:
◾️ მომხმარებლის მოთხოვნის და სხვა დაინტერესებული მხარეების მოთხოვნების დაკმაყოფილება.
◾️ მუდმივი გაუმჯობესების ხელშწყობა
◾️ დეფექტების პრევენციაზე ყურადღების გამახვილება
◾️ რისკზე დაფუძნებული აზროვნება
◾️ მომხმარებლის სპეციფიკური მოთხოვნების ინტეგრაცია (CSR)
◾️ პირველი და მეორე მხარის აუდიტორის კომპეტენცია
◾️ პროდუქციის შემუშავება პროგრამული უზრუნველყოფით
◾️ ნარჩენების და ცვალებადობის შემცირება მიწოდების მთელ ჯაჭვში
◾️ პროდუქტის უსაფრთხოება
◾️ წარმოების მიზანშეწონილობა
◾️ საგარანტიო მენეჯმენტი      

ქვემოთ მოცემული ხუთი ძირითადი ინსტრუმენტების ცოდნა:
◾️ PP წარმოების ნაწილის დამტკიცების პროცესი 
◾️ APQP მოწინავე პროდუქტის ხარისხის დაგეგმვა
◾️ SPC პროცესის სტატისტიკური კონტროლი
◾️ FMEA მარცხის რეჟიმი და ეფექტების ანალიზი
◾️ MSA გაზომვის სისტემების ანალიზი        

პროცესის მიდგომა
◾️ QMS-ის პროცესის მიდგომა ნიშნავს ორგანიზაციის პროცესების განსაზღვრას.
◾️ სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ჩვენ უნდა განვსაზღვროთ პროცესის ურთიერთქმედება და საჭირო შემომავალი და გამომავალი საკითხები.
◾️ პროცესური მიდგომის მიზანია ხელი შეუწყოს პროცესების სისტემურ მართვას,პროდუქტიულობის გაზრდის მიზნით.
◾️ ამ პროცესში PDCA  ციკლის გამოყენებით ჩვენ შეგვიძლია მივიღოთ მუდმივი გაუმჯობესების სარგებელი.
◾️ პროცესის ეფექტურობისა გაზომვა.
◾️ პროცესის მუდმივი გაუმჯობესება   

ხარისხის მართვის შვიდი პრინციპი
◾️ მომხმარებელზე ფოკუსირება
◾️ ლიდერობა 
◾️ ხალხის ჩართულობა
◾️ პროცესის მიდგომა
◾️ გაუმჯობესება
◾️ მტკიცებულებებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილების მიღება
◾️ ურთიერთობების მართვა    

რატომ უნდა განხორციელდეს IATF 16949? 
◾️ ეფექტურად დანერგილი IATF 16949 იმის გარანტიაა, რომ  მომხმარებლები მიიღებენ მუდმივ, კარგი ხარისხის პროდუქტებსა და მომსახურებას
◾️ დაგეხმარებათ ახალი ბიზნესის შეძენაში
განსაზღვრავს ხარისხის მართვის სისტემის მოთხოვნას, როდესაც ორგანიზაციას სურს: 
◾️ ნათლად აჩვენოს უნარი თანმიმდევრულად პროდუქტის მიწოდებისა  და სერვისების შესახებ, რომლებიც აკმაყოფილებს მომხმარებლის მოთხოვნებს
◾️ დააკმაყოფილებული იყოს  მოქმედი ნორმატიული, მარეგულირებელი და პროდუქტის უსაფრთხოების მოთხოვნები
◾️ გააძლიეროს მომხმარებელთა კმაყოფილება QMS-ის ეფექტური განხორციელებით
◾️ განახორციელოს პროცესი სისტემის გაუმჯობესების საშუალებით
◾️ განახორციელოს მიზნები, რომლებიც არის სპეციფიკური, გაზომვადი, მიღწევადი, დროში შეზღუდული და რეალისტური,ასევე  განსაზღვრული იყოს ახალი ბიზნეს შესაძლებლობები
◾️ კლიენტები იყვნენ ყოველთვის პირველ ადგილზე და დარწმუნდეთ, რომ  მუდმივად დაკმაყოფილებული და მათი მოთხოვნები და გაძლიერებულია კმაყოფილება
◾️ დაადგინოს ბიზნეს პროცესებთან დაკავშირებული რისკები და ასევე მიიღოთ შესაბამისი ზომები რისკების ეფექტის აღმოსაფხვრელად ან მინიმუმამდე შესამცირებლად.    

IATF 16949-ის წარმატებული განხო რციელების მთავარი პუნქტები: 
◾️ გაიგეთ ISO 9001:2015 და lATF 16949-2016 ყველა პუნქტის მოთხოვნა
◾️ შეასრულეთ ორგანიზაციული ხარვეზების ანალიზი ორივე სტანდარტის მიხედვით
◾️ პასუხისმგებლობით შეიმუავეთ გეგმა და განხორციელეთ  მიზნობრივი თარიღით
◾️ ტრენინგის უზრუნველყოფა ყველა შესაბამისი პერსონალისთვის
◾️ განაახლეთ არსებული სისტემა
◾️ ჩაატარეთ შიდა აუდიტი 

IATF 16949:2016 პუნქტები
1. ფარგლები
2. ნორმატიული მითითებები
3. ტერმინები და განმარტებები
4. ორგანიზაციის კონტექსტი
5. ლიდერობა
6. დაგეგმვა
7. მხარდაჭერა
8. ოპერაცია
9. შესრულებული სამუშაოს შეფასება
10. გაუმჯობესება
კონტაქტი
IATF 16949:2016